בעיר אלעד: מסיום הש"ס לעצרת חיזוק עקב האסון

ארי טננבוים No Comments on בעיר אלעד: מסיום הש"ס לעצרת חיזוק עקב האסון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך עצרת חיזוק שנערכה בישיבת מאור יוסף בעיר אלעד השתתפו גדולי ישראל ובראשם הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים, הגר"מ מאזוז ר"י כסא רחמים והגר"מ מלכא רבה של העיר אלעד.

העצרת שתוכננה למעמד שמחה של סיום הש"ס נהפכה לעצרת תפילה וסליחות עקב האסון הכבד שפקד את כלל ישראל.

בדברים שנשא רב העיר הגר"מ מלכא אמר כי עם ישראל נמצא בטרגדיה נוראה, "חשבתי לעצמי מדוע קורה כזה אסון זה שאלה אחת, אבל למה הצורה הזו של הריגתם ע"י רמיסה של איש את רעהו, הדבר הזה מרמז לנו למה הגזירה באה. כשהקב"ה נותן עונש המטרה לעורר לנו חשבון נפש ואני חושב שאין רמז יותר גדול מזה בצורה כזאת שכל אחד דוחף את השני, רומס את השני, חונק את השני, יכול להיות ילדים שרמסו את אביהם או אבות את ילדיהם רח"ל. זה מזעזע, זה מרמז לנו לא נחרב בית המקדש אלא בגלל שנאת חינם ולא ייבנה אלא באהבת חינם", אמר הגר"מ מלכה.

"הקב"ה נתן לנו קורונה, שנה שאי אפשר היה להתאחד, לא בתי כנסיות, לא מדרשות, לא שמחות, הקב"ה הראה לנו כמה קשה פירוד הלבבות, אך כנראה עדיין לא הפקנו את הלקחים, אז הקב"ה הביא לנו רמז כ"כ גדול של ארבעים וחמש נשמות שכל אחד רומס את השני. זהו אסון שכמעט לא קיים בהסיטוריה", אמר הגר"מ מלכא.

עוד הוסיף כי רשב"י מרמז לנו על האחדות, כתוב אדם אתם, אתם קרויים אדם ולא שאר העולם קרויים אדם, הרבה שאלו ממלכי אומות העולם למה אתם אדם ואנחנו לא, אמרו להם לאדם יש ארבעה כינויים איש, אנוש, גבר, אדם, ובאדם יש רק לשון יחידי, עם ישראל המהות שלו זה אחד, רשב"י זה הכח היחיד שיש לאחד את כל הלבבות ביום ההילולא, כולם יחד ספרדים אשכנזים חילונים הכל יחד". אמר רבה של אלעד.



0 תגובות